Fordybelsesmagasin med aktuelt tema og nyt design

“Budskabet” er ikke er et internt medlemsblad, selvom LM står bag dets teologiske profil. Der sigtes bredere både med hensyn til skribenter og læsere.

Magasinet Budskabet er netop udkommet med temaet Vi tror på … kødets opstandelse. Nummeret er frit tilgængeligt på budskabet.dk.

Temaet udspringer af det seneste års offentlige og kirkelige debat om Jesu fysiske opstandelse, og det udfoldes i flg. artikler:

  • Hvad skete der påskemorgen? af Jens Lomborg
  • Er Jesu opstandelse pålidelig? af Nils Andersen
  • Med venner i lys vi tale af Sune Skarsholm
  • Kapellet (digt) af Ditte Olsen
  • Opstandelsen og det daglige liv af Peter E. Nissen

Desuden har Johannes Krejberg Haahr, der er med i ELN’s landsledelse, i samme nummer skrevet en udfordrende artikel om stemnings- og forventningspres i menighederne.

Magasinet, der udgives af Luthersk Mission (LM), lanceres netop nu i et nyt design. Det får dermed et læsevenligt løft.

Ikke foreningsmagasin, men fordybelsesmagasin

Budskabet er ikke er et internt medlemsblad, selvom LM står bag dets teologiske profil. Der sigtes bredere både med hensyn til skribenter og læsere.

Det underbygges af sognepræst Henrik Højlund, der anbefaler et abonnement:

Budskabet giver bedre plads til grundighed og fordybelse end mange kristelige blade ellers. Og Budskabet samler ikke bare på skribenter fra egne (LM)rækker, men demonstrerer større horisont.”

”Fordybelse i bibelsk og luthersk tro”, ”Analyse af tidens strømninger” og ”Inspiration til kristent liv og mission” er noget af det, som magasinet profilerer sig på.

Flere unge abonnenter

Abonnementstallet er mere end et par hundrede højere end for 5-10 år siden. Det skyldes ikke mindst en markant tilgang blandt de 20-30-årige.

En af de unge abonnenter, Malene Pedersen fra Aarhus udtaler:

Budskabet tager udgangspunkt i aktuelle emner og strømninger, som gør det spændende at læse. Det giver input til refleksion og afklaring, når jeg f.eks. er forvirret over tidens teologiske strømninger.”

Hvert nummer af Budskabet har et tema, der belyses gennem 3-4 artikler. Derudover er der boganmeldelser og en stribe opbyggelige, aktuelle og reflekterende artikler.

Budskabet har 151 år bag sig, og med den unikke profil i nyt design håber udgiverne, at der er basis for endnu flere abonnenter og læsere fremover. På hjemmesiden budskabet.dk, hvor det nye nummer er frit tilgængeligt, kan man læse mere om abonnementsmuligheder – både i papirudgave og i netudgave.

Skriv en kommentar


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Verified by MonsterInsights