Forberedelse til påske

Agape inviterer til påskeretræte. Retræte anvendes efterhånden af flere og flere og giver mulighed for værdifuld personlig åndelig erfaring.

Følg din længsel og brug påskeferien til at pleje den vigtigste relation i dit liv – relationen til din Herre og frelser Jesus Kristus. Fra gammel tid er påskeugen blevet kaldt den stille uge. Tanken er, at ikke bare selve helligdagene, men også dagene op til skærtorsdag, langfredag og påskedag skal helliges stilhed og bøn og eftertanke over påskens store frelseshistoriske begivenheder.

Se Guds lam

Med dette tema som overskrift og Carsten Dalsgaard Hansen og Ingolf H. Pedersen som retræteledere, inviterer foreningen Agape til retræte på Ådalens retrætecenter. Retræten er en helt ideel mulighed for at finde stilheden op til påske. Såvel de ydre rammer på Ådalen Retrætecenter og det åndelige indhold med tidebønner, bibelmeditationer og fælles samlinger understøtter dette formål.

Ingolf H. Pedersen fortæller om retræten “Normalt beder vi med vore ord. På retræten vil vi øve os i også at bede med øjnene. Det, som de gamle kaldte kontemplativ bøn, betyder skuen, at se eller betragte Gud, så hans vældige gerninger kan brænde sig fast på vores nethinde og printes i vores sjæl. Derfor har vi valgt temaet: Se Guds lam.”

På retræten er der rig mulighed for at gå ture i de naturskønne omgivelser eller trække sig tilbage til sin “celle”, som er eneværelse med bad.

Se mere om retræten her

Skriv en kommentar


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Sognekirkekonference 24. maj i Kolding. Fokus på håb. For alle med hjerte for folkekirkens muligheder!

Verified by MonsterInsights